Wielka iluzja

    

6.   UCIECZKA Z BUDYNKU

Żeby dobrze zrozumieć ten trik, polecam odnaleźć go w Internecie i jeszcze raz prześledzić jego etapy. Pokrótce... chodziło o to, że Davida zamknięto w sejfie w budynku, który za chwilę miał się zawalić. Myślicie, że ten artysta wykazałby się taką brawurą i zrobiłby to na prawdę?;) Nic z tego. Pominę teraz sam fakt wydostania się z sejfu, bo kluczową sprawą jest sama ucieczka z budynku. Kamera pokazująca bezpośrednio sejf została włączona dopiero wtedy, gdy David znajdował się w sejfie. To co dzieje się na ekranie monitora nie jest kręcone na żywo, zostało wcześniej nagrane.. Kiedy kamera się "włącza", widać stojącego policjanta, widać go również na kamerze pokazującą całe pomieszczenie. Policjant to tak naprawdę podstawiony asystent, który musiał poruszać się w taki sam sposób, jak na wcześniej nagranym filmie. Dla bardziej spostrzegawczych, polecam przyjrzeć się lewemu górnemu rogowi sejfu. Na jednym z obrazów znajduje się on w cieniu, na drugim już nie;) . W chwili, gdy kamera pokazująca ucieczkę pozostałych ludzi z budynku, opuszcza pomieszczenie z sejfem, David również opuszcza budynek... tylnym wyjściem. Jeśli chodzi o wspomniany wcześniej motyw sejfu, wydostać może się dwoma sposobami: albo w tylnej części sejfu znajdują się ukryte drzwiczki, albo sejf w rzeczywistości nie był zamknięty i wydostaje się on przodem.

7.   SKRZYNIA MIECZY

Klasyka. Asystent iluzjonisty wchodzi do skrzyni, która to jest zamykana i przebijana w każdą możliwą stronę mieczami. W chwili, kiedy wydawać by się mogło że jest już po asystencie, magik otwiera przednią ściankę i okazuje się że po asystencie ani śladu. Skrzynia jest ponownie zamykana, miecze wyjmowane i... żyje! Asystent wychodzi z niej bez żadnego zadraśnięcia. A teraz sekret. Kluczową rolę w tym triku odgrywają lustra znajdujące się po bokach skrzyni. Przymocowane wewnątrz, sięgają do dna wieka. Przed wejściem asystenta do środka płasko przylegają do ścianek. Po wejściu do środka i zamknięciu skrzyni odchyla je on, dzięki czemu teraz odbijają się w nich ściany skrzyni. To właśnie daje złudzenie pustej skrzyni. A prawda jest taka, że asystent, jest za nimi schowany. Potem oczywiście odchyla je do poprzedniego położenia. Tak więc mamy wyjaśnione zniknięcie i pojawienie się człowieka:) A co z mieczami? dlaczego nie zrobiły mu krzywdy, skoro przez cały czas był w środku? Musicie wiedzieć, że miejsca, w które wbijane są miecze są z góry ściśle zaplanowane. To nie dzieje się na chybił trafił, jakby mogło się wydawać. Każdy miecz musi znaleźć się w przeznaczonym dla niego otworze. Zazwyczaj stosuje się różną długość mieczy. Te wbijany z tyłu skrzyni są stosunkowo krótkie, więc bez trudu przechodzą obok asystenta. ukrytego przy tylnej ścianie. Aby jeszcze bardziej "namieszać" widzom w głowach, iluzjoniści używają ruchomych podestów. Podczas pokazu obracają skrzynię we wszystkie strony, przez co tracimy orientacje gdzie jest przód a gdzie tył. Pamiętaj! Głównym zadaniem iluzjonisty jest odwrócenie Twojej uwagi:)

8.   TAJEMNICA ORIENT EXPRESSU

Jest to jeden z największych trików Copperfielda. Grupa ludzi trzymając się za ręce, otacza wagon pociągu przykryty kurtyną. Po chwili wagon znika... Jak się pewnie (po raz kolejny;)) domyślacie ludzie ci nie są przypadkowymi przechodniami wziętymi z ulicy. Podobnie jak ze statuą wolności, tak i ten pokaz nie odbył się na żywo. W chwili zakrycia kurtyną wagonu, grupa ludzi stojąca za obiektem (tak, że nie są widoczni przez kamery) rozłącza się dzięki czemu umożliwia wyjazd "znikanego obiektu" (duże znaczenie ma tutaj także odpowiednie oświetlenie, które dodatkowo maskuje całe przedsięwzięcie). Wagon spokojnie wyjeżdża po torach. Mimo całego zamieszania, hałasu itd. widzowie muszą zachowywać się, jakby nigdy nic. Kurtyna, mimo że wagonu już pod nią niema ciągle ma jego kształt. Dzieje się tak dlatego, że jest ona przytwierdzona linami do dachu hali, budynku, w którym odbywa się pokaz. Dodatkowo, jak to było już wcześniej stosowane, dużą rolę odgrywa światło, a raczej jego brak w górnej części hali, przez co liny są niewidoczne dla widza. Wagon po wyprowadzeniu zasłaniany jest kurtyną w kolorze tła, przez co staje się niewidoczny. Pozostaje jeszcze tylko unieść kurtynę nad ziemię i sztuka gotowa.

9.   PRZEPIŁOWANIE KOBIETY

Jako pierwszy tę iluzję wykonał P.T Selbit w 1921 roku. Jest to jedna z najpopularniejszych sztuk magicznych, znajdująca się w repertuarze większości liczących się artystów. Istnieje wiele jej odmian, ale ogólnie sekret polega na tym, że do wykonania pokazu iluzjonista potrzebuje dwóch asystentów. Asystent, którego głowa jest widoczna, swoje nogi chowa w pierwszej części pudła (układa je nad sobą). Asystent, którego nogi są widoczne, schowany jest w specjalnym stole, na którym znajduje się pudło do wykonania pokazu. Ten drugi asystent pozostaje cały czas w ukryciu. Wielu artystów zamiast drugiego asystenta wykorzystuje sztuczne kończyny, jednak lepszy efekt jest przy "żywej" nodze, czy ręce, bo zawsze może się przecież poruszać;)

10.   INTERLUDE

Sama nazwa pewnie niewiele wam mówi, ale gwarantuję, że trik ten widzieliście na pewno i z pewnością większość z Was główkowała: jak on to zrobił? Sztuczka polega na ty, że artysta wchodzi do specjalnej konstrukcji, w miejscu gdzie jest widoczny jego brzuch, wkładana jest zasłona z wyciętą szczeliną. Asystent iluzjonisty przechodzi (teoretycznie) przez brzuch artysty... A teraz rozwiązanie... Iluzjonista w momencie zasłonięcia jego brzucha, ustawia się bokiem do widowni. Ręce i głowa pozostają cały czas w tej samej pozycji. Asystenci oczywiście także są specjalnie dobierani (zbyt "tędzy" raczej tej pracy nie dostaną;). Dzięki odpowiedniemu ułożeniu ciała iluzjonisty, tworzy się przestrzeń, przez którą swobodnie może przejść asystent.

Strona 2 z 3   >> 1 - 2 - 3 <<

 

© 2009 Platus

statystyka